Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problémové sledování internetové pornografie v souvislosti se sociální fobiíí
Pavelec, Jan ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Rolová, Gabriela (oponent)
(v ČJ) Internetová pornografie nabízí okamžité sexuální uspokojení bez toho, aby pro to člověk musel něco udělat. Další vlastností pornografie je téměř neomezený výběr a možnost sledování stále tvrdší pornografie, když už lehčí pornografie nestačí. Může tedy docházet k jevu podobnému toleranci u návykových látek. Tyto vlastnosti internetové pornografie dělají z jejího sledování potenciálně návykové chování. Sociální fobie je úzkostná porucha charakterizovaná silnými úzkostmi ve společenských situacích. Tato práce se zabývá souvislostí mezi problémovým sledováním pornografie a sociální fobií. Cílem bylo zjistit, jestli existuje korelace mezi problémovým sledováním pornografie a sociální fóbií. Dalším cílem bylo zjistit prevalenci problémového sledování pornografie a podívat se na to, jak vybrané sociodemografické faktory toto ovlivňují. V se ukázala celková prevalence problémového sledování pornografie necelých 5%. Pouze silná sociální fóbie byla pozitivně korelována s problémovým sledováním. Celková korelace těchto dvou jevů nebyla významná Klíčová slova: problematické sledování pornografie, sociální fobie, behaviorální závislost, korelace
Strategie zvládání sociální úzkosti
LNĚNIČKOVÁ, Nikola
Sociální úzkost je velmi rozšířený jev, který klade velký důraz na individuální schopnost efektivního zvládání jejích projevů. Ke kvalitě života velkou měrou přispívají strategie zvládání sociální úzkosti, které jedinci využívají. Vlastním cílem práce je popsat a analyzovat právě individuální strategie vypořádávání se se sociální úzkostí. Teoretická část této bakalářské práce popisuje charakteristiku úzkosti, její projevy, neurobiologii a možné příčiny sociální úzkosti. Dále přináší poznatky o léčbě sociální úzkosti, která včetně farmakologické a psychoterapeutické léčby zahrnuje i podpůrné skupiny a strategie zvládání úzkosti jednotlivých úzkostných jedinců. Praktická část využívá design kvalitativního výzkumu individuálních strategií vypořádávání se s projevy sociální úzkosti za pomoci rozhovorů s respondenty vykazujícími typické příznaky.
Sociální fóbie a jejich dopad na dospívající jedince
BENCOVÁ, Sára
Tato bakalářská práce se zaměřuje na sociální fobii a její působení na středoškolské studenty ve školních lavicích. Zároveň pozoruje roli pedagoga a jeho práci s dětmi trpícími sociální fobií. V teoretické části jsem se zabývala hlavními pojmy a termíny spojenými s tématem sociální fobie. Řešila jsem prostředí školy, rodiny nebo prostředky, které napomáhají k léčbě fobie. V praktické části jsem udělala celkem šest rozhovorů, tři se studenty a tři s učiteli. U výzkumu se studenty jsem využila modelu polostrukturované rozhovoru za použití alternativních metod.
Problematické oblasti života studentů vysokých škol trpících sociální fobií
Šimonová, Lucie ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato práce se zabývá problematickými oblastmi života studentů vysokých škol trpících sociální fobií. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a praktickou. Teoretická část vysvětluje pojem sociální fobie a popisuje její příznaky a možné příčiny. Také zmiňuje povahové vlastnosti či emoce, od kterých je třeba sociální fobii odlišit. Dále se zabývá obdobím rané dospělosti a popisem vysokoškolského prostředí se zaměřením na potencionální faktory v obou oblastech, které mohou jedincům se sociální fobií přinášet problémy či způsobovat stres. Vzhledem k povaze práce byl zvolen kvalitativní výzkum a pro metodu sběru dat byl vybrán hloubkový polo-strukturovaný rozhovor, kterého se účastnilo pět respondentů. Analýza dat ukázala, že sociální fobie vážně postihuje celou řadu oblastí života během studia na vysoké škole. Na základě výpovědí respondentů bylo zjištěno, že nejvíce bývá komplikována oblast vztahů, a to především partnerských. Dále sociální fobie výrazně komplikuje oblast vzdělání a oblast práce, kdy nebývá výjimkou, že jedinci mají vzdělání či pracovní pozici neúměrnou jejich potenciálu. Jedním z největších problémů se stává komunikace s ostatními, a také skutečnost, že zdraví jedinci si jen obtížně dokáží představit, čím tito lidé prochází. V závěru práce jsou také navrhnuty možné formy...
Sociální fóbie - autobiografická studie
DVOŘÁKOVÁ, Sabina
Tématem bakalářské práce je Sociální fobie. Cílem práce je prozkoumat sociální fobii a její aspekty. V teoretické práci jsou shrnuty poznatky o sociální fobii z literatury. Praktická část práce se zabývá kvalitativním výzkumem dat získaných od oslovených osob. Data byla shromažďována pomocí internetové komunikace pro lepší pohodlí respondentů. Respondenti kromě toho, že vyplnili připravený dotazník, si také psali osobní deník, který sloužil k lepšímu pochopení jejich každodenního života. Je tak možné identifikovat kromě počátečních potíží i vlivy, které vyvolávají jejich úzkostné stavy a metody jejich zvládání.
Školní fobie
ŘEHÁČKOVÁ, Irena
S budoucím nástupem do povinného školního vzdělání si tvoříme představu o tom, jak by to ve škole mohlo probíhat, jací budou spolužáci a velkým překvapením je pro nás paní učitelka. Bohužel ne všichni prožijí školní léta s úspěchem a zdárným průběhem. Příkladem těchto dětí jsou dcery mých respondentek, které trpí školní fobií. Tématem této práce je Školní fobie. Příčin vzniklých problémů může být několik. Nejen že se dítě může obávat samotného školního prostředí a nástrah, které tam na něj mohou čekat, ale strach v něm může vyvolávat i samotný učitel, který si může vytyčit dané dítě jako cíl svých nevhodných poznámek.Škola však nemusí být vždy pravou příčinou těchto obtíží. Pojem separační úzkost patří k jedné z dalších příčin vzniku fobie. Jedná se o neschopnost odloučení se dítěte z blízkosti matčiny náruče. Separační úzkostí nemusí trpět jen dítě samotné, ale problém může být i v matčině, či otcově osobě. Bakalářská práce by měla přinést autentické informace matek, které vychovávají dítě postižené školní fobií. Jejich výpovědi by měly poskytnout náhled do problematiky dítěte se školní fobií, jejím vzniku, průběhu a v jejich případě i stále nedořešenou léčbou ze strany specialistů. Bakalářská práce je založena na podkladě kvalitativního výzkumného šetření. Data a informace jsem získávala díky osobnímu setkání s matkami dětí a jejich odpovědí, které byly vedeny pomocí polostrukturovaného rozhovoru. V teoretické části bakalářské práce jsem se ze začátku věnovala obecné charakteristice základních pojmů a témat souvisejících se školní fobií. Dále pokračuji samostatnou kapitolou o problematice školní fobie, které se věnuji podrobněji. Mimo jiné se v této části dočteme o příčinách vzniku školní fobie ze strany rodičů a školy. Předposlední kapitola je věnována rodině. Popisuji například rodinné klima a styly rodinné výchovy působící na dítě, které mohou negativně ovlivnit přístup dítěte ke škole. Poslední kapitola je věnována škole a s ní související školní zralostí. Neopomněla jsem problematiku šikany, která může negativně ovlivňovat školní fobii. V empirické části bakalářské práce jsem si stanovila výzkumný cíl, jehož znění je následující. Zjistit, jakým způsobem rodiče a pedagogové rozpoznávají problémy se školní fobií u dětí, jaké postoje zaujímají a jak problémy řeší. Pro zjištění tohoto cíle jsem si stanovila tři základní výzkumné otázky. 1)Jak rodiče rozpoznávají problémy se školní fobií u dětí? 2)Jaký postoj zaujímají rodiče k žákům se školní fobií? 3)Jaké postupy se při řešení problému se školní fobií osvědčují? Odpovědi na výzkumné otázky jsou uvedeny v kapitole s názvem Interpretace výsledků, v níž se dozvídáme plno zajímavých informací. Jednou z nich je například rozdílný vznik školní fobie u dcer mých respondentek. Problémy s postupným rozvojem školní fobie jsou z výpovědí matek téměř stejného původu a týkají se především psychosomatickým příznaků. Postoje dotazovaných matek na problematiku dcer jsou téměř stejné a shodují se v jednom z hlavních a zásadních postojů, kterým je přijetí problému školní fobie u dcer a jejich psychická podpora ze strany rodiny. Postupy matek při řešení problému se školní fobie se shodují v množství navštívených odborníků, u kterých si myslely, že by mohli jejich dcerám pomoci. Situace je u všech třech dcer respondentek následující. Doposud žádný ze specialistů nenalezl spolehlivou léčbu, která by vyléčila školní fobii.
Sociální fobie a její léčba
KLÍMOVÁ, Michaela
Práce hlouběji seznamuje s problematikou sociální fobie. Teoretická část popisuje, co je sociální fobie, její příznaky a důsledky. Také je zaměřená na popis léčby, převážně kognitivně-behaviorální terapii. V práci jsou i názorné ukázky technik psychoterapie. Příznaky a pocity lidí s touto poruchou jsou zaznamenány v přehledných tabulkách. Příloha obsahuje autentické výpovědi jedinců, které popisují obtíže lidí se sociální fobií.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.